Lua er ferdig

Da kan jeg endelig vise frem et ferdig prosjekt! Blir jo litt lenge mellom hvert resultat når jeg har så mange prosjekter på en gang. Prosjektet var en OL-lue, men endte opp med å bli litt annerledes. Det var etter mottakers ønske. Poenget var at han ønsket seg en lue, og for han hadde det ikke så mye å si hvordan lue det var, bare den passet og så bra ut.

DSC_2195

 

Fargen på lua synes jeg er kjempefin. Garnet er av typen Babygarn fra Trysil, og er 100 % merinoull. Jeg kjøpte det på Europris, og heklet halvstaver med dobbel tråd og nål nr 4. Flippen bak er sydd fast, ettersom den sto litt ut og ble litt rar. Mye finere slik den er nå.

Nå skal jeg fortsette på toppen jeg har holdt på med litt for lenge. Men det er så kjedelig når hele greia skal hekles i luftmasker. Men målet er at det skal bli ferdig til sommeren. Tror det skal gå ettersom jeg ikke har så mye igjen nå. Heklet jo gjennom nøste nr 3 i går, og er på det siste nøste nå!

– Heidi

Legg igjen en kommentar

