Ruter til Amadia

Selv om det er lenge siden jeg har skrevet noe her, betyr det ikke at jeg har lagt håndarbeidet på hylla. Det betyr bare at det blir flere og flere UFO-er… Jeg vil jo som regel kun vise frem det jeg er ferdig med, så i disse UFO-tider er det jo ikke mye å dele. I Leksvika ligger det blant annet strikketøy. Det skal bli ullsokker, men jeg er ikke så stødig på strikkinga, så det blir en aktivitet jeg har sammen med mamma. Her i Gjøvik har jeg et heklet sjal som snart er ferdig, ett par tøfler hvor den ene tøffelen mangler, og et lappeteppe som jeg startet på for godt over ett år siden. Men nå har jeg tatt tak i denne lappe-teppe-UFO-en. Jeg fant ut at det var noe jeg aldri kom til å gjøre ferdig for min egen del, derfor har jeg samlet alt av restegarn som jeg har, og lager mange mange ruter. Rutene blir sendt til ei dame som fester rutene sammen til tepper, og sender til hjelpeorganisasjonen Amadia. På den måten kan mine restegarn hjelpe barn som trenger varme!

førstepatch

Dette er altså fra det gamle jeg hadde. Med fargene hvit, grønn og gul. Jeg har nå innsett at jeg hadde alt for lite garn til å i det hele tatt kunne laget et vognteppe av disse fargene. Men man lærer jo med tiden.

nextpatch

Nå i helgen har jeg laget disse nye rutene. Og på bildet er det tilsammen 29 ruter, og jeg er nå helt tom for gult. Men så begynte jeg å bli lei av blått og knæsj rosa. Så jeg tok en dukkert i garn-kassa mi. Og jaggu fant jeg noen flere restegarn.

lastpatch

Disse må være dem jeg er mest fornøyde med hittil. Den lyse baby-rosa fargen sammen med hvitt og grått er så nydelig. Jeg må bare huske på at det ikke er jeg som skal ha det. Lett å bli forelsket i eget arbeid. Men så ble jeg i dag en smule lei av disse bestemorrutene. Så på en halvtimes tid laget jeg lik så godt en prematur-lue i bomull.

førstelueMed 32 ruter og en prematur-lue skulle man tro at jeg begynner å bli lei. Men tro om igjen. Jeg holder på med rute nummer 33, og har planer om å strikke flere luer. Kanskje ikke så mange til premature babyer, men vi får se hva tiden viser. Grunnen til at jeg ikke blir lei, er at jeg vet at noen har nytte av det jeg lager. At det ikke bare blir lagt i en skuff og glemt.

Hvis du også vil hekle ruter som sendes for sammensying, slik som jeg skal gjøre, kan du melde deg inn i facebook-gruppa her: https://www.facebook.com/events/188141051397259/?fref=ts eller søk opp Ruter til Amadia!

– Heidi

 

 

2 thoughts on “Ruter til Amadia

  1. Hihi! -Og den dama er meg! 😀

    Duuu, så fine ruter og lue og så SNILL du er! 😀
    Så fint at du skriver om prosjektet her i bloggen din.
    Kjempekoselig å lese. 😀
    Dette blir jo helt supert å montere for å gi i barselgaver til de som har som grusomt lite. ❤

    Takk! ❤

Legg igjen en kommentar

